9 czerwca 2014

Mój pierwszy poradnik - jak zrobić lewitujące wyspy?




Od jakiegoś czasu jestem zafascynowana tworzeniem w photoshopie różnych obrazków. Zainspirowało mnie kilka prac, które znalazłam na deviantarcie. Pare dni temu zamieściłam swoje pierwsze dzieło na facebook'u i chyba się Wam spodobało. Niestety niektórzy źle mnie zrozumieli i myśleli, że wszystko zrobiłam sama, od A do Z. Otóż nie! Do tworzenia takich grafik nie trzeba mieć jakiegoś szczególnego talentu, wystarczy posiadać program graficzny i pobrać z internetu kilka odpowiednich pędzli. To nie tak, że sama rysowałam wyspę od postaw, po prostu połączyłam ze sobą kilka rodzajów pędzli :)
Postanowiłam, że podzielę się z Wami moją wiedzą jaką posiadam, żebyście również mogli spróbować swoich sił jeśli chodzi o taką formę sztuki*.

*chyba można to nazwać sztuką? :D


Co będzie Wam potrzebne? 

  1. Program (ja posiadam Photoshopa cs5, ale wydaje mi się, że w gimpie też dacie radę coś takiego stworzyć).
  2. Pędzle (brushes). Do pobrania polecam stronę deviantart.com, gdzie za darmo znajdziecie tego całą masę.
  3. Trochę wyobraźni :)



Otwieramy nasz program


Otwieramy nowy plik


Ja robię kwadraty 1000x1000



Następnie wybieramy gradient tool




Edytujemy go według własnego uznania




Aby wypełnić nasze tło gradientem przeciągamy kreskę przez jego całe pole.





Wybieramy odpowiedni pędzel, by uzupełnić tło. Ja w tym wypadku pobrałam białe pędzle w kształcie gwiazd, kryształków itd. 





Teraz wybieramy odpowiednią wysepkę.





Na samym końcu według własnego uznania dodajemy szczegóły. Ludzi, wróżki, ptaki, drzewa, budynki. 





Jak wgrać pędzle do naszego programu? W przypadku Photoshopa jest to bardzo proste. 
Edit -> Preset Manager -> Load -> Done




PS Bardzo proszę o nie plagiatowanie moich wysepek, wymyślcie coś swojego, co będzie odzwierciedleniem tego, co macie w głowie :)


W razie pytań piszcie komentarze!
W komentarzach możecie również pochwalić się tym, co udało się Wam stworzyć :)
Jeśli ten poradnik Wam się spodobał to może w przyszłości zrobię takich więcej.













5 komentarzy:

  1. Skąd te wróżki, wysepki itp wziąć ?: )

    OdpowiedzUsuń
  2. a gdzie sa te wyspeki i dodatki w photoshopie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To są zwykłe pędzle, trzeba je wgrać ;)
      "Jak wgrać pędzle do naszego programu? W przypadku Photoshopa jest to bardzo proste.
      Edit -> Preset Manager -> Load -> Done"

      Usuń